7.1.18

Jag hann ...

 ... med det viktigaste inför/över julhelgen innan jag lade mig
 i influensan ... elva dagar hade febern ett grepp om mig!
Men jag reste mig så småningom, så i fredags firade vi
"nyårsafton" med goda vänner!
Ännu liiite krasslig men det börjar ta sig 😏
 
Nu har en vecka gått inpå det nya året ..
God fortsättning förresten ...


Julgranen är fortfarande  inomhus ... så också alla julblommor
och den vackra nya tulpanbuketten pryder sin plats!

 Hann faktist "i sista minuten" måla dessa små tavlor till 
Vinterutställningen i Konsthallen i Närpes, som 
pågår hela januari! Ta er gärna en titt 😊

 

 Tidigare i december fick två barn doppresenter som
jag gjort ... dopbrickan landade i vårt västra grannland!
Fattas ännu namnen på bilden!

 

 En annan liten tjej har fått en dopstol ... 
den har också fått namn och datum färdigt målat på ryggstödet!
... och Pippi ...

I kväll blev det bio-time i centrum med Solsidan på duken 😅
Skönt med lite skratt ibland!

Och vävkursen börjar i morgon ...
skönt med "normala" veckor igen ...eller ...

Ha det gott!



1 kommentar:

Hantverkarglädje sa...

Oj det var länge att ha feber i elva dagar men tur det gett med sig. Vad dina tavlor är fina, likaså dopgåvorna. Ja lugnaste tiden på året att egentligen få vara kreativ borde vara nu men efter julen brukar inspirationen avta så bara gammal vanlig påfyllning brukar åstadkommas här. Återstår att se hur det blir i år. Du har utställning och inför sådant är man nog mera på allerten. Ha det gott.