31.1.18

31 januari

Så har vi kommit till sista dagen i januari och i morgon
börjar februari ... kort och innehållsrik!
Mars därefter ... nu går jag händelserna i förväg, men 
önskar denna grådaskiga vinter snart är över!


En tavla som jag målade senaste sommar får representera 
kommande sommar ... men även en påminnelse 
att jag borde fylla på mitt 'lager' med tavlor!
En utställning i Biblioteket i Närpes vänta på mig i maj!



Min influensa börjar ebba ut och dagarna ser ljusare ut på flera fronter!
Har virkat ett antal grytunderlägg av mattvarp, nästan enda sysselsättningen 
som "bitit" på i januarimörkret!


Visst ... vävkursen har ju börjat efter juluppehållet!
Väver en till av de vackra löparna i daladräll, har vävt en förut
men ska göra en längre nu!
Enda vävprojektet för vårterminen för min del ...


Hittade i mina gömmor första brevet från brevvännen Christina!
Lägg märke till datum ... har i dagarna passerat 55 år sedan det kom!
OCH det bästa är ... vi skriver till varandra ännu ...
men det senaste året har vi bytt pennan till datorn och eposten!
Kanske dags att vi träffas ...

Vädret då ... idag mulet, mätaren visar minus fem!

Ha en fin dag!

1 kommentar:

Mina fotostunder sa...

Så vackra saker du gör!
Brevvännen ja det var längesen - minns det som igår!
KRAM!