1.10.17

Hösthelg!

 En riktig hösthelg har det varit denna helg. Vi tog farväl
av september och intar oktober, som vi ännu får
njuta av de underbart vackra färgerna i naturen!
 Lite sol står dock på önskelistan ...

 Vi har tillbringat en stor del av veckoslutet vid vår 
sommarstuga i Blaxnäs! 
Grått och dimmigt har det varit mest alla dagar,
men det har känts skönt ändå ... åtminstone inomhus 😉

 
 Promenader hör till, så en runda till stranden är ett måste,
och kameran hänger med ..

Spindelväv gjorde alla buskar och träd trolska i dimman!

 
 Strandbodarna och bryggorna låg öde ... 
men fisk fångas dagligen ändå!


 Dimman låg tjock ute till havs!

"Mosters" lönn lyste så vackert ... tänk om solen tittat fram!!

 
 Vårt 'Blackstorp' ....

Barnbarnet, med lite hjälp av fammo, gjorde 
en vacker höstkrans 
som de gav sin far i dag på hans födelsedag!!
GRATTIS Patrik 💛

Syster och jag har också besökt
Hantverksmässan i Seinäjoki i dag!
Alltid sevärd och inspirerande!

Må så gott!!

2 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Jag älskar hösten,alla underbara färger som den bjuder på.
Kram!

Annika sa...

ÅH så fint!! Vilka härliga höstbilder.
Så vackert med dimma över havet, och Blaxtorp ser så fint ut. Jag skulle gärna vara på skären på hösten, men det var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ länge sen jag var där i oktober. Säkert 30 år sen. Skulle älska att vara där på hösten också.
Hoppas ni får lite sol och blå himmel snart. Önskar jag kunde skicka lite!!
Kramar!!