12.2.17

Vardagsbilder!

 Älskar bilder ... kan sitta länge och bara leta och titta på
vackra bilder! Har vissa favoriter, men som jag inte
har utrustning och kunskap till att ta!

Senaste tulpanbuketterna har jag försökt fånga i solen 
genom fönstret! Nu har de vissnat, men får ju njuta av bilderna!


 Solsken i vinterlandskap gillar jag också, jättemycket!

"Vardagsbilder" har roterat som tema på facebook och jag har deltagit
med en bild/dag i sju dagar! Intressant därför att ...

 ... man hittar 'vardagsbilder' precis där man går och står!

 Den här bilden är tagen i vägkanten 
i väntan på bussen från förskolan ....

Följande bilder är från dagens "Rask-runda"
tagna längs vår rutt i byn!
Vädret var perfekt, sol och ett par minusgrader!




 
"Raska vi i benen är
när det ut på vandring bär
Söndag är en passlig dag
då vi samlar ihop vårt lag
Norr, söder, öst eller väst
ingen skillnad vad är bäst
Friska vindar får bita bara
i kinder röda då vi är klara"

Trevligt att sitta och plita ner texter till olika tillfällen 😊
den här kom till i dag då jag kom hem!

Ha en fin början på veckan!

1 kommentar:

Mina fotostunder sa...

Vacker vinter och härligt med promenad!
Kram!